Friday, February 24, 2017

Pregnancy Journal #7 - Checklist Barang Bayi dan Emak Bayi

Bila dah masuk minggu ke-35 kehamilan ni, dah tentu ramai yang tanya aku - BARANG SEMUA DAH READY? Jawapan aku - 98%

Sebab, selagi bayi tak keluar...selagi tu aku rasa macam ada je barang yang tertinggal.

Jadi kalini aku nak kongsi checklist aku yang aku dah ubahsuai sikit untuk kegunaan bakal ibu kepada anak sulung yang kekurangan sumber untuk dapatkan barang-barang terpakai daripada adik-beradik lain.

Ada beberapa barang tu perlukan aku jelaskan apa yang aku beli dan kenapa, tapi aku akan cerita lain kali ye. Sekarang dah cepat sangat penat dan susah nak bagi tumpuan.



Boleh download dari sini

ItemMin. QuantityRemarks
Baby Clothings/Pakaian Bayi
Long Sleeve Newborn3Front button
Short Sleeve Newborn3Front button
Sleepwear/Rompers Newborn3
Long Sleeve 3M/6M3
Short Sleeve 3M/6M3
Sleepwear/Rompers 3M/6M3
Mittens & booties3
Baby hat (mixed size)3
Blanket/bedung cantik2
Washable Diapers1 pack
Diaper Liners1 pack
Disposable Diapers (NB, S)1 pack
Barut (mixed size)7
Towel (mixed size)3Soft material
Baby Hygiene/Kebersihan Bayi
Toiletteries1 set
Clothes Detergent1
Toys/Bottles Cleanser1
Comb, nail clipper1
Baby Bath Tub1
Nappy cream1
Baby Mat1
Wet Wipes3 packs
Baby Oil1
Baby Bedding/Kelengkapan Tidur Bayi
Mosquito Net1
Baby Nest/Matress Set1
Baby Feeding
Breast Pump1
Cooler Bag2
Milk Storage Bottles6
Mils Storage Bag (5 oz)1 pack
Ice packs/Ice Brick2
Syringe1
Feeding bottles 2
Mom's/Keperluan Ibu
Set Bersalin1
Bengkung1
Stokin tebal3
Breast Pad1 pack
Maternity Underwear
Nursing Clothes, Kain Batik
Stretchmark Oil/Lotion1
Maternity Pad1 pack
Other/Lain-lain
Car Seat/Infant Carrier1Most important
Stroller1
Baby Crib/Cot1

No comments:

Post a Comment